storm-ridning

Igår blev det väldigt sent för mig därav inget inlägg.
Red ut med Sammy direkt efter jobbet när det blåste storm. Intervall-tränade på en slinga i skogen där jag tog 6 varv sammanlagt, eller 7 om man räknar med första gången då jag travade där.
Jag galopperade uppför genom skogen, saktade av när det gick nerför, sen kom vi ut på grusvägen igen där jag travade dom 4 första gångerna innan jag fattade ny galopp. I början fattade Sammy galopp direkt fast det var inte detta jag bad om. Efter några försök lugnade han ner sig och började trava istället. Tog varannat varv i höger och varannat i vänster-galopp.
 
 
På kvällen red jag i TTTR och vi red på betet igen. Jag fick en för mig helt ny häst- Live And Let Die, kallas för Viva till vardags. Ett dansk halvblod med humör som man verkligen får lirka med annarr blir hon arg och då blir det inget bra
Jag red nästan bara i skritt och på stora böjda spår med samma tänk som i onsdags- lång, låg och rund. Det gick väldigt bra i vänster varv fast jag fick passa mig lite så jag inte böjde henne för mycket här. I högervarv gick det nästan lika bra men här var hon lite för rak i nacken och det fick jag inte riktigt igenom. Det gick ändå så pass att jag gjorde några få igångsättningar till trav dock blev det inte riktigt så bra där och då återgick jag till endast skritt igen. Som avslut skrittade vi alla runt en del v hagen, ca 12ha ängar blandat med skog. Ett paradis för hästarna. <3
 
Idag fick Sammy vila, både för att jag var väldigt trött efter dagens jobb (och första veckan på jobbet) och för att det började åska och regna när jag skulle åka till stallet. Mina regnkläder håller på att få en ny impregnering i detta nu så har jag inga ursäkter sen. 😉
 
I morgon tänkte jag hoppa lite och planen är att bygga fram huset. En av mina favorit-banor då man kan göra väldigt mycket med den.
Ha det
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0