2 hästar ridna

Idag blev det 2 hästar som jag red- Sammy fick dressyra lite och Ophelia fick sig en uteritt.
Med Sammy red jag bort till manegen för att trimma lite tillsammans med en kompis som rider några hästar där. Det gick rätt bra faktiskt. Skritt och galopp är inga problem alls men traven måste jag verkligen träna på. Slappna av i axlarna och gunga med, det är ok att studsa så länge jag inte klämmer och spänner mig.
Efteråt red jag ut drygt 1h på Ophelia som var lika pigg och glad som vanligt. Varken hon eller Sammy påverkas av värmen men jag försöker ändå att rida tidigt. Idag blev det lite senare istället men det började svalna lite medans jag var ute med tanten.
Dessutom gick jag även idag till och från stallet. Tanken är att göra det varje dag då det ju inte är så långt, bara 3km enkel väg.
Nu laga lite middag och några avsnitt Bones.
I morgon blir det uteritt med Sammy där jag tänkte rida till Kinds-banan och galoppera lite. Dom har bytt hage igår och det har satt sig på hans mage direkt! :P
Ophelia däremot ska få gå ett pass i paddocken, dressyrsadeln åker på då jag måste träna. Heja heja
 
I brist på andra kort får min jour-katt Puzzel pryda detta inlägg. Snart är det nog dags att leta ett för-alltid-hem till henne.
 
Ha det i värmen
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0