får man var nöjd?

Jag är det iaf. Tränade övergångar idag, igen. Det är ett bra sätt att få med bakbenen utan att det sliter.
Jag började med att skritta fram den "långa" rundan som tar ca 15 min. Redan där gjorde jag skritt-halt övergångar och vi hann med 25 stycken.
När jag kom in i paddocken släppte jag stigbyglarna och gjorde trav-skritt övergångar, 10 åt varje håll. Det kändes väldigt bra och han var med mig samt att jag kunde behålla den runda formen på honom.
Efter en kort skrittpaus gav jag mig på galopp-trav övergångar som jag har störst problem med. Här tog jag stigbyglarna igen för Sammys skull. Dom flesta avbrott kändes faktiskt bra även om jag fortfarande har lite problem att sitta ner precis i övergången.
Allt i allt är jag nöjd med dagens pass. Jag rider fortfarande i lite undertempo i traven men har börjat rida på lite mer några meter här och där.
I morgon tänkte jag rida till Lövåsen och intervall-träna lite på banan där. Sen kommer jag åka till GBG och titta lite på hopptävlingarna där.
Hur söt är han inte på en skala? Så oskyldig, men skenet bedrar. 😁

Ha det gött
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0