Bara 2!!! veckor kvar

Nu är det 2 veckor kvar tills jag får min prins charming tillbaka! 😀 Passande nog fick jag fakturan för våran dressyrkurs som vi ska var med på direkt. Kommer bli väldigt intressant med tanke på att jag inte har ridit honom på typ 1 år nu. 
Vad har hänt mer? Inte så mycket. Vi hade Tokarpsfinalen i stallet, det var en serie hopp- och dressyrtävlingar där vi samlade poäng för att kvala till finalen. Jag var kvalad i båda grenar men det fick bli andra hästar änn tänkt då "min" träningshäst var skadad.
Dressyren gick väl så där men det var väntat. Jag fick rida Åska, ett sto som är korsning frieser-knabbstrup. Då jag bara har ridit henne typ 4-5 gånger fick jag dispans på programmet (man skulle starta det högsta programmet som man samlade poäng i vilket var LA:1 för mig) så jag valde LC:2. Våran största svaghet är formen då jag har väldigt svårt för att få henne rund och sänka nacken. Vi lyckades iaf skrapa ihop nästan 60% men i nästan varje bedömninspunkt står det 'över tygeln'. 

Sen var det dags för hoppningen. Här fick jag Repooc Ecila, en valack på 19 år som är väldigt lätt att rida på hinder, typ gasa på och stör ej. 🤣 Banan låg på 70cm och bedömningen var A:A0 med hinder 1-7 i fas ett och 8-12 i fas 2. En rätt bra runda men tyvärr rev jag 2:an annars hade jag vunnit då jag red på rejält i fas 2 och var typ 7 sekunder snabbare en det segrande felfria ekipaget. Surt sa räven. 😛
Nästa termin kommer vi ha samma cup igen och då är jag med på Sammy såklart. 
Nu väntar 2 veckor jobb innan det är dags för semester. Bra timing med att jag får Sammy tillbaka precis när semestern börjar. 
Ha det
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0